Nie jestem lekarz ale spadek PLT jest nieznaczny i wydaje mi sie że nie ma się czym przejmować. Dla pewności możesz za jakiś czas powtórzyć morfologie.
Wiem,że to mało itp ale chciałem zapytać i pytałem, czy to jest związane z TK.
Ponieważ przed TK musi być badanie PLT. Więc tak się tylko zastanawiałem czy to ma zwiazek z przebytym badaniem TK.
Seba
Ela1 ma rację, 148 to całkiem przyzwoity wynik. Plytki spadaja mocno po chemii, ale nawet jak sa 120 to chemie się jeszcze dostaje, więc u Ciebie tragedii nie ma, nie zamartwiaj się nimi
Wiecie ja się nie martwie, mogłem napisać że się nie martwie, tylko kombinowałem z czego może byc spadek. Wiecie, już nie chce mi się szukać po necie tego i owego, dlatego ogólnie zapytałem.
Właściwie zapytałem z powodu tego, że często słyszałem że mam gestą lub bardzo gęstą krew od lekarzy. Nigdy do tego nie przywiązywałem uwagi. Myślałem że PLT jest związane z gestością /własnie zerknąłem na gogle i wiem że nie, jednak sporo stron i słabi mnie to szukanie/
A wie ktoś jakie jest oznaczenie w badaniach krwi na gęstość ?
Seba
Ale płytki jakiś związek z gestością krwi maja jednak, bo zawsze jak jest ich więcej, powyzej normy - np. 400 i więcej to może sugerować zbyt gestą krew i tendencje do zakrzepu. Mój Tata miał ciężki zakrzep, to potem kontrolnie badał non stop:
wskaźnik protrombinowy, INR - o którym wspomniała Peti i własnie płytki krwi...
poszukam starszych badań i sprawdze jak to faktycznie było/jest.
Dziś byłem kontrolnie USG jądra zrobić, bo od listopada nie było robione.
Wyszło ok wszystko.
18 lutego wizyta onkologiczna i dowiem się kiedy następne TK.
Wszyscy którzy biorą chemie/radioterapie powinni uzupełniać dobroczynne bakterie w jelitach. Typowe kwaśne mleko lub probiotyki w aptece mozna kupić. Sklepowe Bio jogurty itp odpadają.